Consiliul Concurentei lanseaza joi platforma „Monitorul preturilor”, unde vor fi afisate preturile practicate de marile retele de magazine pentru produsele care fac parte din cosul zilnic al consumatorilor romani, astfel ca acestia vor putea verifica foarte usor costul unui produs la mai multe magazine pentru a decide unde isi fac cumparaturile.
Platforma „Monitorul preturilor”, care va fi administrata de Consiliul Concurentei, va cuprinde pana la 280 de produse din 70 de categorii si este un proiect pilot care se desfasoara doar in Bucuresti. Consiliul Concurentei a demarat acest proiect deoarece intentioneaza ca creasca concurenta intre retaileri, astfel incat sa se ajunga la o scadere a preturilor.
„Monitorul preturilor”, care trebuia lansat deja in urma cu un an, potrivit estimarilor initiale inaintate de autoritate, a fost contestat de la inceput de catre retaileri, motivand ca imaginea lor poate fi afectata daca vor fi introduse preturi in mod eronat pe platforma, dar si de faptul ca preturile pot varia de la un magazin la altul sau de la un oras la altul.
De asemenea, retailerii au obiectat ca preturile la unele produse pot fi modificate zilnic in magazine sau chiar in aceeasi zi, temandu-se ca nu vor fi actualizate in timp real pe platforma.
Dupa serii repetate de dezbateri, o parte dintre lanturile de supermarketuri si hipermarketuri de pe piata locala au inceput sa accepte existenta acestei platforme.
Clientii vor putea, in sfarsit, sa compare preturile la produsele de baza de care sunt interesati si sa gaseasca online cel mai mic pret disponibil in magazine.
Printre marile retele de magazine din Romania se numara Carrefour, Kaufland, Metro, Auchan, Lidl, Selgros, Cora, Penny Market, Profi,Mega Image si Kaufland.
In cadrul evenimentul de joi, de lansare a platformei, vor fi prezenti reprezentanti ai Parlamentului, precum si ai companiilor implicate in derularea proiectului.
Sursa:hotnews.ro
2,413 total views, 2 views today