O GRĂDINIŢĂ ALTFEL…GRĂDINIŢA ÎN NATURĂ

Preşcolarii grupei mici de la Grădiniţa cu Program Prelungit nr.2, structură a Şcolii Gimnaziale “Dimitrie Grecescu” au participat la activităşile derulate în cadrul Proiectului eTwinning   „My Nature School”. Activităţile s-au derulat în perioada ianuarie-mai 2022 şi au ca scop primordial apropierea copiilor de natură, înţelegerea rolului pe care natura il are în existenţa noastră.

Activitătile s-au desfăşurat în colaborare cu familiile copiilor,cu personalul din grădiniţă, dar şi cu sprijinul Agenţiei Silvice Mehedinţi. Preşcolarii au fost antrenaţi în activităţi desfăşurate în aer liber sau cu materiale din natură: explorarea spaţiului verde din incinta grădiniţei, colectarea de materiale din natură, crearea figurilor umane din beţe, crearea de poveşti cu materiale din natură, mesajul SOS pentru salvarea naturii, parfumul din florile primăverii. Copiii au obţinut produsele finale lucrând individual (sub indrumarea părinţilor): hrănirea pisicilor şi vizitarea obiectivelor turistice, dar şi în echipă colaborând între ei şi cu educatoarea, personalul grădiniţei, părinţii şi inginerul silvic: plantarea puieţilor, crearea parfumului.

Doamna educatoare Mitroi Florentina-Nicoleta, partener în cadrul acestui proiect, consideră că:

Proiectul „My Nature School” în cadrul căruia am participat ca partener alături de alte 11 cadre didactice din Turcia şi un cadru didactic din România a avut ca scop dezvoltarea interacţiunii copiilor cu natura. Activitătile propuse de proiect au fost în concordanţă cu principiile Curriculumul National pentru Educaţie Timpurie: principiul educaţiei centrate pe elev, principiul învăţării active, principiul dezvoltării integrate, principiul interculturalităţii. Explorarea conştientă a mediului natural apropiat (curtea grădiniţei) sau a obiectivelor turistice din oraş, cantecul acompaniat de sunetele scoicilor, castanelor, hrănirea animalelor fără stăpân, crearea de tablouri cu materiale din natura, toate aceste activitati au apropiat copiii de natură şi au contribuit la o mai bună inţelegere a acesteia. Pe parcursul activitătilor acestui proiect am urmărit ca preşcolarii să identifice şi să analizeze cu toate simţurile (tactil, olfactiv, vizual, auditiv) elemente din natură, să isi dezvolte creativitatea şi imaginaţia în cadrul activitătilor realizate cu materiale din natură (crengi, frunze , iarbă, castane, nisip, flori, scoici), să manifeste empatie faţă de animalele fără stăpân, să participe la activităţi de plantare şi îngrijire a puieţilor, să creeze şi să transmită mesaje ecologice, să comunice individual şi în cadrul grupurilor de lucru observaţiile cu privire la caracteristicile materialelor din natură, să conştientizeze importanţa reciclării, să utilizeze elemente de TIC.

În cadrul acestui proiect copiii au fost încântaţi de contactul direct cu natura, de oportunităţile pe care le ofera activitatea desfăsurată cu materiale din natura, în natură, pentru natură.

Ca profesor am apreciat schimbul de experienţă cu partenerii proiectului şi consider că a fost o experienţă benefic, un sprijin în dezvolatrea profesională.

Fondatorii proiectului

Nermin Sezgin (Grădinița Fundației Donatorilor Bolu), Cülvent Yılmaz (Grădinița Şerife Bacı)

Membrii proiectului

Neslihan Karademir (Grădinița Fundației Donatorilor Bolu), Esen Sezer (Grădinița Kadriyeana), Nihal Gökçe (Școala Primară Gazipașa), Serap Baybars (Școala Primară Gazipașa), Mükerrem Acar (Școala Primară Satul Pașa), Emine Soylu (Școala Primară Kültür), Derya Polat (Guvernatorul Mehmet Ali) Grădiniţa Türker), Ayşenur Yıldırım (Grădiniţa Aktaş), Scinteie Anna Maria (Gpp Nr 3 Vaslui România), Mitroi Florentina (România).

234 total views, 1 views today


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.