Comunicat de presa – Finalizarea implementării proiectului ”STUDENT ANTREPRENOR”

CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE GORJ în parteneriat cu CAMERA DE COMERȚ, INDUSTRIE ȘI AGRICULTURĂ MEHEDINȚI au implementat pe o perioadă de 24 de luni, între 22 decembrie 2021 – 21 decembrie 2023, proiectul „STUDENT ANTREPRENOR”, Cod SMIS 2014+ 140127, co-finanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 prin schema de minimis Innotech Student.

Proiectul a avut o valoare totală contractată de 9.686.149,39 LEI, din care 5.943.420 lei a constituit ajutor de stat pentru sprijin start-up -uri. Contribuția Uniunii Europene a fost de 8.233.226,99 lei.

OBIECTIVELE URMĂRITE:

OBIECTIV GENERAL: creşterea gradului de ocupare al absolvenţilor de învăţământ superior din regiunea Sud-Vest Oltenia prin furnizarea unui program integrat de sprijin tehnico-financiar pentru înființarea și dezvoltarea de noi întreprinderi în domenii de activitate identificate ca fiind de viitor în vederea dezvoltării unei economii competitivă bazată pe cunoaştere.

OBIECTIVE SPECIFICE:

  • Creșterea gradului de ocupare al absolvenților de învățământ superior din regiunea Sud-Vest Oltenia
  • Dezvoltarea de competențe antreprenoriale necesare transpunerii ideilor în planuri de afaceri prin furnizarea unui program de formare antreprenorială către minim 342 de persoane din regiunea Sud Vest Oltenia
  • Asigurarea accesului la finanțare a planurilor de afaceri ce propun înființarea de noi întreprinderi în sectoarele competitive identificate prin intermediul SNC sau care au în vedere dezvoltarea în domeniile și subdomeniile de dezvoltare inteligentă și sănătate identificate prin SNCDI, prin organizarea unui Concurs de planuri de afaceri la nivelul Regiunii Sud Vest Oltenia în urma căruia vor fi selectate minim 22 de inițiative pentru finanțare prin Schema de Minimis – Innotech Student
  • Completarea cunoștințelor și aptitudinilor dobândite în cadrul formării profesionale, cu accent pe partea practică, pentru persoanele din grupul țintă care vor iniția afaceri cu ajutorul subvențiilor obținute, prin participarea la stagii de practică și furnizarea serviciilor personalizate de consiliere/ consultanță/ mentorat
  • Implementarea unui mecanism sustenabil de susținere și promovare a noilor întreprinderi și de valorificare a rezultatelor proiectului către alte grupuri țintă prin crearea de parteneriate

REZULTATE ATINSE

  • 12 sesiuni de informare on-line, 375 persoane informate în mod direct, 1 campanie online;
  • 357 persoane eligibile selectate și recrutate pentru participarea la formarea antreprenorială;
  • 22 planuri de afaceri selectate pentru finanțare și rezerve;
  • 25 stagii de practică; Activități de Consiliere/Consultanta/Mentorat;
  • 22 firme înființate,  22 contracte subvenție semnate, 72 locuri de munca create, din care 22 pentru antreprenorii câștigătorii concursului de planuri de afaceri și 50 pentru alți angajați în întreprinderile nou -înființate;
  • 22 afaceri monitorizate tehnic și financiar în perioada de implementare și de sustenabilitate;
  • 3 parteneriate cu organizații de sprijin a afacerilor din regiune; 22 afaceri promovate.
  • 22 afaceri funcționale, cu menținerea locurilor de muncă create, în 6 luni de la finalizarea sprijinului 

Informații suplimentare/date de contact:

Carmen Rădescu, Responsabil comunicare și promovare afaceri CCIA Mehedinți, telefon 0740.240.317

Lorena Mateescu,  Responsabil comunicare și promovare afaceri CCI Gorj,  telefon 0728.298.492

Proiect co-finanțat din Fondul Social European prin  Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

3,548 total views, 6 views today


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.