Comunitatea Off Road Severin

Nu suportă asfaltul şi drumul drept, maşinile lor sunt mai bine echipate decât multe maşini de intervenţie şi ai toate şansele să te întâlneşti cu ei în cele mai neaşteptate locuri. Sunt veseli, ştiu să facă glume pe seama maşinilor pe care le conduc, inventează la fiecare ieşire câte un banc despre „englezoaice”, sau „coteţe”, nu se panichează atunci când răstoarnă maşina, ba din contră- mai şi râd de se prăpădesc- fac mişto de maşinile mai slabe care nu reuşesc să urce, sunt în stare să stea minute în şir şi să râdă de şoferul cu maşina mai slabă- dar nu pleacă niciodată lăsând pe cineva în urmă.

IMG_0410__94_

 

Ei reprezintă o comunitate mai nouă în Severin- sunt off road maniacii care atunci când timpul le permite se relaxează la volanul maşinilor special cumpărate pentru a le oferi posibilitatea să ajungă cu maşina acolo unde abia se poate ajunge pe jos. În Mehedinţi off road maniacii au apărut de câţiva ani de zile şi s-au înmulţit vâzând cu ochii.

off_road

Care sunt maşinile de off road preferate în Mehedinţi ?

Eroinele primelor trasee off road în Mehedinţi au fost YMS-urile. Distracţia nu era atât traseul pe care se mergea, cât reparatul vehiculelor, căci nu era ieşire la care să nu pice ceva la maşină şi rar se întâmpla să ajungă toate pe roate acasă.

off_road__1_

Pasiunea pentru drumuri accidentate s-a răspândit rapid între şoferi. A fost suficient să apară o maşină că peste o săptămână a mai apărut una şi încă una şi aşa se face că numărul off road maniacilor din Severin sare de 30.

off_road__2_

Mai târziu au apărut „englezoicele”- transformate rapid în bulgăroaice de şoferi. În Mehedinţi cele mai des întâlnite maşini de off road sunt Mitshubishi Pajero şi Samuraiul. Fiecare cu avantajele şi dezavantajele lui.

off_road__3_

Samurai- motor mic, consum de carburant la fel mic, maşină uşoară care îţi permite să faci multe şi..foarte important, Samuraiul este extrem de uşor de tractat. Samuraiul asigură în acelaşi timp garantat şi desprinderea pietrelor de la rinichi căci confortul oferit de maşină este aproape minim şi simţi toate denivelările. Un alt dezavantaj este că interiorul maşiii este mic, iar un şofer cu greutate se strecoară cu destul de multă dificultate în maşină. Cam acelaşi lucru se poate spune şi despre Daihatsu Feroza, Suzuki Grand Vitara, Suzuki Jimny, etc. doar că oferă mult mai mult confort.

off_road__4_

 

Mitsubishi Pajero- este o altă maşină preferată de off roadişti. Preţul oarecum mic comparativ cu ceea ce poate face, face din Pajero regina off roadului. Doar că, Pajero singur nu poate merge la plimbare doar cu Samuraie.Acest lucru din cauză că, dacă se întâmplă ceva cu Pajero, Samuraiul nu poate decât să plece în prima localitate şi să ceară ajutor, căci cele mai bine de două tone ale maşinii nu pot fi clinitite de Samurai. Un alt dezavantaj al Pajero-ului este consumul consistent de combustibil, căci confortul are şi el preţul lui.

 

Cutia de viteză- automată sau manuală

IMG_0483

Niciodată un şofer de off road care are cutie automată nu va duce dorul cutiei manuale. La hidramată nu miroase niciodată ambreiajul, nu se turează inutil motorul, aşa că maşina îţi lasă senzaţia că a fost gândită să îi dea voie şoferului să se odihnească şi să admire peisajul.

IMG_0485__19_

La cutia automată este o veşnică destracţie, iar şoferul aproape că nu ia piciorul de pe ambreiaj, iar când moare motorul pe o pantă abruptă, nu ai nicio şansă decât să iei munca de la capăt.

Cum sunt şoferii de off road

off_road__5_

Pasionaţi de maşini, mecanică şi natură. Uneori morocănoşi, alteori veseli. În grup va fi tot timpul:

Domn’ profesor- le ştie pe toate, cunoaşte traseul şi are pretenţia ca toată lumea să îl asculteJ

Morocănosul- se plitiseşte extrem de repede, dacă nu îi place traseul vrea acasă

Somnorosul- i se închid mai mereu ochii de somn, dar nu îl lasă nimeni să se odihnească

Întârziatul-el vine mereu ultimul vrea şi nu înţelege niciodată graba

Vitezomanul- e mereu grăbit, vrea întotdeauna să fie primul, se enervează când ceilalţi rămân în urmă

Agresivul- bruschează comenzile maşinii, e deranjat când cineva îi taie cale, vrea să treacă pe unde nu trece nimeni, stă mai mereu cu piciorul pe ambreiaj şi cu mâna pe maneta schimbătorului de viteză

Miştocarul- el face mereu mişto de cineva, de maşini, de şoferi, de cauciucuri, de……

Uitucul- el uită mai mereu câte ceva acasă şi dă tot timpul vina pe ceilalţi care l-au grăbit şi di cauza cărora uită mereu câte ceva

Tatanu- e zgomotos, nu are nevoie de portavoce ca să fie auzit clar de toată lumea, e săritor, e grijuliu cu toţi, e skior, e cu dureri de spate, râde mai mereu, e pur şi simplu Tatanu şi îl cunoaşte toată lumea

Echilibratul- el este cel care păstrează echilbrul între toţi cei menţionaţi mai sus

 

Această prezentare necesită JavaScript.

 

 

2,876 total views, 8 views today


Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.