Documentele fiscale emise de primăria Drobeta Turnu Severin ar urma să fie transmise prin poșta electronică pentru severinenii care vor dori acest lucru. Un proiect de hotărâre în acest sens urmează să fie supus aprobării Consiliului Local Drobeta Turnu Severin în cadrul următoarei ședințe. Inițiativa acestui demers aparține viceprimarului liberal, Daniel Cîrjan:
”Severinenii vor putea opta pentru comunicarea strict prin email a actelor fiscale emise de Direcția de Taxe și Impozite. Procedura pentru a beneficia de această opțiune este simplă: cetățeanul depune o singură dată o cerere în scris la registratură care să aibă semnătura sa olografă, pentru a certifica adresa de email unde se va derula comunicarea actelor fiscale emise de Primărie. Avantajele cele mai importante: crește viteza de comunicare, se evită erorile poștale, eventuale întârzieri și scad costurile atât pentru primărie, cât și pentru cetățean” a declarat Daniel Cîrjan.
Proiectul de hotaîrâre ce vizează eliminarea birocraţiei în materia documentelor fiscale, urmează să fie dezbătut și votat în următoarea ședință de consiliu local.
Până acum, erau situații în care oamenii erau nevoiți să meargă personal la poștă, cu avize tipărite, pentru a putea primi comunicările legale ale Direcției de Taxe și Impozite. De multe ori avizele nu se mai găseau, ajungeau târziu sau programul ghișeelor poștale era dificil de respectat.
Cei care doresc comunicarea prin email sunt invitați cu o cerere în scris la primărie pentru a certifica adresa de email unde se va derula comunicarea actelor fiscale emise de Primărie. Odată realizat acest pas, actele fiscale vor fi comunicate doar prin email sau fax, începând cu data de 1 a lunii următoare.
Următoarele documente vor putea fi comunicate prin e-mail
1. Titlu executoriu;
2. Somație;
3. Decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii;
4. Înștiințare privind stingerea creanțelor fiscale;
5. Adresă de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești;
6. Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti;
7. Înştiinţare de compensare;
8. Înştiinţare de restituire;
9. Decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele fizice, în temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
10. Decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele juridice, în temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
11. Declarație fiscală/Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclamă şi publicitate în cazul contribuabililor persoane juridice;
12. Declaraţie fiscală/Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate;
13. Decizie de impunere privind creanţele datorate bugetului local în urma inspecţiei fiscale;
14. Decizie de restituire a sumelor de la bugetul local;
15. Decizie privind nemodificarea bazei de impunere;
16. Decizie de instituire a măsurilor asigurătorii;
17. Decizie de ridicare a măsurilor asigurătorii;
18. Adresă de înfiinţare a popririi;
19. Adresă de înființare a popririi asigurătorii;
20. Înştiinţare privind înfiinţarea popririi;
21. Proces-verbal privind cheltuielile de executare silită;
22. Proces-verbal de constatare şi declarare a insolvabilității;
Voica Briceag
3,256 total views, 1 views today